Συνέντευξη με τον συγγραφέα κύριο Δημήτρη Μανούση


                                    Η φωτογραφία είναι από το επίσημο site του εκδοτικού

                                           Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)

       Σημερινός καλεσμένος στην στήλη των συνεντεύξεων ο ανερχόμενος συγγραφέας κύριος Δημήτρης Μανούσης. Το πρώτο του βιβλίο που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ανάτυπο
έχει ως τίτλο ''Το ξύπνημα του μαύρου Γκόρμοθ'' καί μπορείτε να το βρείτε είτε από το επίσημο site του εκδοτικού είτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία.

                                                  ΄Ας αρχίσουμε λοιπόν...

     ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Θα ξεκινήσω με μία κλίσε κατά γενική ομολογία ερώτηση αλλά πώς προέκυψε η συγγραφή στη ζωή σας;                                        

Δ.Μ. Γεια σας.Η συγγραφή προέκυψε στην ζωή μου, σχεδόν χωρίς να το καταλάβω. Απο τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου,οκτώ ή εννιά χρόνων, λάτρευα το διάβασμα και περνούσα πολλές ώρες χαμένος στα βιβλία των μεγάλων λογοτεχνών. Αν η ζωή ήταν τέλεια, ίσως να μην χρειαζόμασταν την τέχνη. Αλλά μιας και οι ζωές μας είναι ατελείς-στην καλύτερη περίπτωση-,αυτή η φυγή από την πραγματικότητα θεωρώ πως είναι ανεκτίμητη.Έτσι, κάποια στιγμή, θέλησα κι εγώ να βάλω το λιθαράκι μου και να προσπαθήσω κι εγώ να χαρίσω σε κάποιους, ώρες φυγής και ταξιδιού, να ανταποδώσω ένα μέρος από αυτά που χάρισαν τα βιβλία.Έτσι, ξεκίνησα δειλά να δημιουργώ μια ιστορία, ως χόμπι και διασκέδαση αρχικα,που τελικά πέταξε κλαριά και έτσι δημιουργήθηκε ένα νέο βιβλίο.

    ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Την ιστορία του βιβλίου σας με τίτλο ''Το ξύπνημα του μαύρου Γκόρμοθ'' την είχατε καιρό στον νού σας ή απλά ξεκινήσατε να την γράφετε μία μέρα;

Δ.Μ. ‘Ισως κάτι να υπήρχε , στο βάθος του μυαλού μου,μα όχι κάτι συγκεκριμένο. Όπως το θέσατε, μια μέρα απλά ξεκίνησα να γράφω,και, σιγά σιγά, βήμα το βήμα, προέκυψε ένας καινούργιος κόσμος και ένα μυθιστόρημα.


    ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Είχατε σκεφτεί ποτέ ότι κάποια μέρα θα εκδιδόταν κάποιο βιβλίο σας ή το θεωρούσατε άπιαστο όνειρο;

Δ.Μ. Όχι, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ μου. Ούτε ήταν ποτέ το όνειρό μου, από παιδί, να εκδόσω το δικό μου βιβλίο. Δεν το θεωρούσα καν άπιαστο όνειρο, γιατί πολύ απλά δεν μου είχε περάσει καν από το μυαλό. Αν και πλέον δεν θεωρώ σχεδόν κανένα όνειρο άπιαστο,αν έχεις πίστη και επιμονή.

    ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Γιατί φανταστική λογοτεχνία καί όχι άλλο είδος;

Δ.Μ. Μμ...Κοιτάξτε, από μικρός διάβαζα σχεδόν κάθε είδους λογοτεχνία.Η πρώτη μου γνωριμία με την λογοτεχνία του φανταστικού έγινε μέσα από τα βιβλία του Ιουλίου Βερν, και αργότερα, γύρω στα δεκαέξι, με το έργο του Τόλκιν.Η φανταστική λογοτεχνία με κέρδισε αμέσως, κυρίως για τον πλούτο των εικόνων και της φαντασίας της, και γιατί μέσα από αυτή ταξιδεύεις νοερά και ξεφεύγεις από όλα.Επίσης κάτι που το κατανοώ τώρα, μεγαλύτερος πια.Προτιμώ να αποκτώ σοφία ζωής μέσα από το έργο ενός σοφού παραμυθά, παρά από κάποιον που ΄΄δηλώνει’’ φιλόσοφος.Το θεωρώ  πιο αγνό και σίγουρα πιο έντεχνο.Κατ εμέ, ο δρόμος προς την σοφία, περνά μέσα από την αποβολή κάθε σοβαροφάνειας.

   ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Για μένα το βιβλίο σας αν καί πρωτόλειο δείγμα γραφής είναι πολύ ωραίο.Περιμένατε πως θα το αγκάλιαζε το αναγνωστικό κοινό;Φοβηθήκατε την απόρριψη του επειδή είστε ανερχόμενος συγγραφέας;

   Δ.Μ. Καταρχάς, σας ευχαριστώ. Κοιτάξτε...Έχω διαβάσει το ΄΄ξύπνημα΄΄, αρκετές φορές και έχω περάσει από διάφορα στάδια κρίσης και κατανόησης του. Άλλοτε μου φάνηκε μέτριο, άλλοτε κακό και άλλοτε πολύ ωραίο. Όπότε δεν ήξερα πως θα φανεί στους αναγνώστες. Σίγουρα είχα στο μυαλό μου το ότι ένας νέος συγγραφέας δεν μπορεί εύκολα να καταξιωθεί, όμως αυτό δεν με σταμάτησε ποτέ από το να συνεχίσω να δημιουργώ τον κόσμο που είχα στο μυαλό μου.
    
   ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Kατά την γνώμη σας πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι για ένα νέο συγγραφέα να γίνει αποδεκτός από άλλους καταξιωμένους συγγραφείς;Έχετε πρώτα ανάγκη να σας αποδεκτούν εκείνοι καί μετά το αναγνωστικό κοινό;

  Δ.Μ. Το βιβλίο έχει εκδοθεί πολύ πρόσφατα, οπότε ακόμη δεν έχω εικόνα του κατά πόσον είναι ή δεν είναι έυκολο να σε αγκαλιάσει η συγγραφική κοινότητα.Πιστεύω πως, αν το υλικό είναι καλό, θα προχωρήσει. Σίγουρα, η μεγαλύτερη αναγνώριση είναι αυτή του αναγνωστικού κοινού και αυτό - κυρίως - με ενδιαφέρει.Αν το βιβλίο μου αρέσει στον κόσμο, θα είμαι ευχαριστημένος.Γι αυτούς δημιουργήθηκε άλλωστε.

   ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Έχετε σκεφτεί ή γράψει το επόμενό σας βιβλίο;

  Δ.Μ. Ναι το έχω σκεφτεί και το έχω ξεκινήσει αλλά παραμερίσει τον τελευταίο καιρό. Τώρα που το ΄΄ξύπνημα΄΄ άρχισε να μπαίνει στον δρόμο του ,θα το ξαναπιάσω. Μπορώ να σας πω πως δεν θα είναι συνέχεια του ΄ξυπνήματος΄, αλλά θα ανήκει και αυτό στον κόσμο της φαντασίας.

   EΡΩΤΗΣΗ 8: Τί μήνυμα θα θέλατε να δώσετε σε όλα εκείνα τα νέα παιδιά εκεί έξω που θέλουν να ασχοληθούν με την συγγραφή;

   Δ.Μ. Θέλω να πω σε όλους τους νέους, όχι μόνο στους επίδοξους συγγραφείς, να κάνουν αυτό που αγαπούν, είτε είναι σπουδές είτε επάγγελμα είτε χόμπι. Πιό συγκεκριμένα, για τους συγγραφείς, σας λέω ν ακολουθείτε τα όνειρά σας με μεράκι και επιμονή. Όλοι οι  μεγάλοι στόχοι επιτυγχάνονται κάνοντας ένα βήμα τη φορά, αργά και σταθερά.

   ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Το βιβλίο σας ''Το ξύπνημα του μαύρου Γκόρμοθ'' πρίν πάρει τελικά αυτήν την μορφή χρειάστηκε πολλές φορές να προβείτε σε αλλαγές; Π.χ. Να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε σκηνές;

   Δ.Μ. Καταρχάς το δικό μου στύλ συγγραφής είναι συγκεκριμένο.Δεν κάνω ΄ψαροκόκκαλο΄, ή κάτι παρόμοιο. Έχω στο μυαλό μου την γενική ιδέα και το που θέλω να πάω, μπαίνω μέσα στον κόσμο μου και αφήνω τις λέξεις να βγουν. Έτσι χρειάστηκε να κάνω αρκετές διορθώσεις στην πορεία της δημιουργίας του βιβλίου. 

    ΕΡΩΤΗΣΗ 10:Θα γράφατε ποτέ παιδικό/εφηβικό βιβλίο;

    Δ.Μ. Φυσικά. Ακόμη και τώρα διαβάζω παιδικά βιβλία, μου αρέσουν πολύ και εκτιμώ τους συγγραφείς τους.Είπαμε  :  σοβαρότητα, όχι σοβαροφάνεια.Είναι κάτι που ίσως το δω στο μέλλον.

   ΕΡΩΤΗΣΗ 11: Άν δεν ήσασταν συγγραφέας,τί άλλο θα μπορούσατε να κάνετε ως δουλειά;

    Δ.Μ. Αν και οι σπουδές μου είναι αυτές του πολιτικού μηχανικού, με συγκινούν περισσότερο άλλες επιστήμες και επαγγέλματα.Ποιά είναι τα σοβαρότερα ερωτήματα του ανθρώπου, από τα αρχαία χρονια; Τί είναι ο κόσμος, τι είναι ο Θεός, ποιό το νόημα της ύπαρξης...Σ αυτά τα ερωτήματα, όπως οι περισσότεροι σκεπτόμενοι άνθρωποι, ψάχνω κι εγώ απαντήσεις και οι επιστήμες που κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση είναι η βιολογία,η ιστορία, η θεολογία και η κοσμολογία, με μια δόση φιλοσοφίας.Μία από αυτές τις επιστήμες θα ήθελα λοιπόν να ακολουθήσω.Ίσως στο μέλλον.

    ΕΡΩΤΗΣΗ 12: Αγαπημένος Έλληνας ή ξένος συγγραφέας;Αγαπημένο βιβλίο;

   Δ.Μ. Ο Καζαντζάκης και ίσως ο Τόλκιν. Αγαπημένα βιβλία,πολλά και διάφορα. Από τα πέντε λαγωνικά της Ενιντ Μπλάιτον μέχρι τις ιστορίες του Σέρλοκ Χόλμς, και από τα ατμοσφαιρικά διηγήματα του Λαβκραφτ ως την ιδιαίτερη γλώσσα των βιβλίων  του Καζαντζάκη.
  
   ΕΡΩΤΗΣΗ 13: Πώς φαντάζεστε το συγγραφικό σας μέλλον σε δέκα χρόνια από τώρα;

    Δ.Μ. Δεν μπορώ να το γνωρίζω, μα θα ήθελα να μπορώ να δημιουργώ όμορφα και ουσιώδη έργα και να μπορώ να ζω απ αυτό.

    ΕΡΩΤΗΣΗ 14: Τέλος θα ήθελα να σας ρωτήσω,ποιός είναι ο μεγαλύτερος στόχος που θέλετε να κατακτήσετε ως συγγραφέας;

    Δ.Μ. Θα ήθελα τα βιβλία μου να αρέσουν στον κόσμο, κυρίως στους ανθρώπους με δυνατό μυαλό και αγνή ψυχή, και να κάνουν την ζωή τους πιο όμορφη. Ευχαριστώ.

    Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας καί που δεχτήκατε να κάνουμε αυτήν την συνέντευξη.Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Dominica Amat.

    Διαβάστε εδώ την άποψή μου για το βιβλίο του συγγραφέα με τίτλο ''To ξύπνημα του μαύρου Γκόρμοθ'' :

                     https://dominicamat.blogspot.com/2019/06/blog-post_21.html


Συνέντευξη με τον συγγραφέα κύριο Δημήτρη Μανούση Συνέντευξη με τον συγγραφέα κύριο Δημήτρη Μανούση Reviewed by Dominica on Ιουνίου 25, 2019 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εικόνες θέματος από sndr. Από το Blogger.