33

 


Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)


   Πόσα γνωρίζετε για τον Τεκτονισμό (ευρύτερα γνωστός ως Μασονία); Προσωπικά δεν έχω λάβει καμία περαιτέρω γνώση,πέραν από τις διαδιδόμενες φήμες πως πρόκειται για μία παγκόσμια αίρεση ( ; ) που συχνά-πυκνά οι διάφοροι συνωμοσιολόγοι επικαλούνται,ώστε να αιτιολογήσουν το τι συμβαίνει γύρω μας,ίσως καί να ρίξουν το όποιο ανάθεμα στους μυημένους/ες στον Τεκτονισμό. Για να είμαι ειλικρινής,ποτέ έως σήμερα δεν εξέφρασα την επιθυμία να μάθω περισσότερα γύρω από τον Τεκτονισμό,όχι γιατί τρέφω αρνητικά συναισθήματα,ή,αφήνομαι έρμαιο στις όποιες προκαταλήψεις,αλλά επειδή για κάποιον λόγο δεν μου κίνησε το ενδιαφέρον. Εγώ έχω μάθει από μικρή ηλικία -αν καί είμαι ένα άτομο σχεδόν απόλυτο καί σταθερό στις απόψεις μου- να ακούω καί την αντίθετη από την δική μου άποψη καί να καταλήγω σε ένα συμπέρασμα που είτε εντέλει θα την ασπάζομαι,είτε θα την απορρίπτω,αφότου θα έχω μία ολοκληρωμένη εικόνα μπροστά μου. 

   Προ ολίγων ημερών έφτασε στα χέρια μου ένα πακέτο από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές (τους οποίους ευχαριστώ πολύ) μέσα στο οποίο περιέχοντο καινούργια βιβλία των εκδόσεων. Ένα εξ αυτών ήταν καί το νέο βιβλίο της συγγραφέως Στέλλας Μπελέση,με τίτλο ''33''. Ένα βιβλίο που μου κίνησε την περιέργεια λόγω της επιβλητικής εικόνας του εξωφύλλου του,μα καί του αριθμού ''33'' που επιλέχθηκε ως ο τίτλος. Για τα σύμβολα του εξωφύλλου,δυστυχώς,δεν γνωρίζω κάτι καί δεν μπορώ να τα αποκωδικοποιήσω,αλλά από τα ελάχιστα που έχω ακούσει,ο αριθμός ''33'' θεωρείται ιερός καί ενέχει πολλούς συμβολισμούς μέσα του. Αυτά καί μόνο αρκούσαν για να αρχίσω την ανάγνωση; Όχι,χρειαζόμουν κάτι παραπάνω καί έτσι στράφηκα στην περίληψη του οπισθοφύλλου,την οποία σας παραθέτω παρακάτω.

   "Μυθιστορηματική απόδοση των τριάντα τριών τεκτονικών βαθμών του αρχαίου και αποδεδειγμένου Σκωτικού Τύπου. Οι απαρχές του Τεκτονισμού, γνωστού και ως Μασονία, χάνονται στα βάθη των αιώνων. Όταν οι εκπρόσωποι τεσσάρων στοών της Αγγλίας συναντήθηκαν στην ταβέρνα της «Χήνας και της Εσχάρας» και ίδρυσαν τη Μεγάλη Στοά στις 24 Ιουνίου 1717, η μέρα αυτή αποτέλεσε απλώς τη συμβατική ημερομηνία της επίσημης έναρξης της ιστορίας του Τεκτονισμού. Ίσως η ουσιαστική  ιστορία του Τεκτονισμού να άρχισε τη μέρα που ο τριχωτός πρόγονός μας μετέτρεψε τα μπροστινά του πόδια σε χέρια, όρθωσε το ανάστημά του προς τον ουρανό και αναρωτήθηκε «ποιος είμαι, από πού έρχομαι, που πηγαίνω;» Οι Τέκτονες με περίζωμα (μυημένοι σε Στοές) ή χωρίς περίζωμα (άνθρωποι που ακολουθούν τις ηθικές αρχές του Τεκτονισμού χωρίς να έχουν μυηθεί επίσημα σε κάποια Στοά όπως η ηρωίδα του βιβλίου) προσπαθούν, παρά τις καθημερινές τριβές και αντιξοότητες, να βελτιώσουν τον εαυτό τους ώστε να βελτιωθεί αυτόματα και η Κοινωνία. Το «33» ακολουθεί την πορεία της Βιολέτας από το βαθμό 0 του αμύητου κόσμου μέχρι το βαθμό 33 μέσα από απλά ή πιο σύνθετα καθημερινά συμβάντα, αλλά και ανάλυση φιλοσοφικών ιδεών που θα την οδηγήσουν στην πολυπόθητη αυτογνωσία." .

   Κάπου εδώ πιστεύω πως είναι καλό να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Η συγγραφέας ΔΕΝ έχει σκοπό να μας μυήσει στον Τεκτονισμό καί να μας πείσει να πιστέψουμε καί να ενταχθούμε σε αυτόν. Τουλάχιστον,εγώ καλή τη πίστει αυτό θέλω να θεωρώ πως ισχύει. Μετά από ενδελεχή έρευνα στην οποία προέβη η δημιουργός,έρχεται καί αποτυπώνει πάνω στο χαρτί μία ευνόητη ιστορία,έχοντας ως κύρια πρόσωπα,ανθρώπους καθημερινούς,όμοιους/ες με εμάς. Αποφεύγει τον δημαγωγικό λόγο καί τους δύσκολους όρους που πιθανότατα θα μπέρδευαν καί θα κούραζαν το αναγνωστικό κοινό. Μέσα σε 33 κεφάλαια,όσα καί τα βήματα προς την κατάκτηση της γνώσης ( ; ) θα ξεδιπλωθεί όλη η ιστορία του βιβλίου,μα καί συνοπτικά του Τεκτονισμού. 

   Εν κατακλείδι,μιλάμε για ένα διαφορετικό βιβλίο,ιδανικό για εκείνη την μερίδα του αναγνωστικού κοινού που αρέσκεται να ψάχνει πιο ιδιαίτερα καί εναλλακτικά έργα από τα οποία ίσως να λάβει επιπλέον γνώσεις καί απαντήσεις σε θέματα που θεωρούνται έως καί ταμπού. Εγώ το διάβασα όλο καί δεν το μετάνιωσα. Άκουσα καί μία διαφορετική άποψη,ανεξάρτητα από το αν συμφωνώ,ή όχι. Εσείς,λοιπόν,θα επιλέξετε το αν θα το διαβάσετε,ή όχι.

Καλή ανάγνωση!


ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΕΛΕΣΗ


ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ


ΣΕΙΡΑ: Ab Ovo





33 33 Reviewed by Dominica on Δεκεμβρίου 05, 2021 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εικόνες θέματος από sndr. Από το Blogger.