Ένας Φάρος Στην Ψυχή Μου

 


Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)


   Τί είναι για εσάς η ανάγνωση βιβλίων; Εγώ θεωρώ πως είναι το ''αντικαταθλιπτικό'' μου. Βοηθά όχι μόνο να ψυχαγωγούμαι μα συνάμα να έχω μία ηρεμία αποφεύγοντας εντέχνως το στρες της καθημερινότητας. Για μένα δεν υπάρχουν παλιά καί νέα βιβλία. Έχουν κι εκείνα ημερομηνία λήξης σαν τα φάρμακα καί πρέπει να ''καταναλωθούν'' σε συγκεκριμένο διάστημα; Δεν το νομίζω. Άλλωστε,έχω αποδείξει πως διαβάζω ένα βιβλίο που μπορεί να με ενδιαφέρει ανεξάρτητα από την ημερομηνία κυκλοφορίας του. Για ένα ανάλογο μυθιστόρημα έχω σκοπό να σας μιλήσω σήμερα. Στο πρόσφατο νοερό ταξίδι της ψυχής είχα συντροφιά το βιβλίο του συγγραφέα Βασίλη Μακαρίου,με τίτλο ''Ένας Φάρος Στην Ψυχή Μου'' που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δερέ. Ένα αμιγώς ψυχολογικό θρίλερ,αρκετά πρωτότυπο κι ενδιαφέρον,που ταυτόχρονα περιέχει ψήγματα αστυνομικής λογοτεχνίας τα οποία προσφέρουν έναν άλλο αέρα σασπένς σε όλο το κείμενο.

    ''Ένας Φάρος Στην Ψυχή Μου'' όπως προείπα ο τίτλος του βιβλίου καί ξέρετε πόσο πολύ μου αρέσει να ξεκινάω την ανάγνωση ενός βιβλίου απ΄τον τίτλο του κιόλας,προσπαθώντας παράλληλα να του δώσω μία ερμηνεία. Ο φάρος θα μπορούσε να είναι το σώμα κάθε ανθρώπου καί η ψυχή το φως που φέγγει από αυτόν. Όμως,μέσα στην ψυχή μας δεν υπάρχει μόνο φως αλλά καί σκοτάδι. Αυτά τα δύο έρχονται σε μία καθημερινή πάλη με σκοπό το ένα να επικρατήσει του άλλου. Ποιό από τα δύο,τελικά,θα στεφθεί ο μέγας νικητής; Πώς εμείς οι ίδιοι/ες θα πρέπει να σκεφτόμαστε καί να πράττουμε ώστε να έχουμε γαλήνη καί ισορροπία στη ζωή μας; Ποιός είναι εκείνος ο παράγοντας που θα μας κάνει να στραφούμε προς το σκοτάδι επιτρέποντάς του να μας ''κυριεύσει''; 

   Έπειτα,το βλέμμα μου έπεσε πάνω στην εικόνα που κοσμεί το εξώφυλλο. Ο συνδυασμός του μαύρου με του χρυσού χρώματος συμβολίζει το σκοτάδι καί το φως αντίστοιχα. Άρα,έρχεται να τονίσει αυτό που αρχικά πέρασε σαν σκέψη από το μυαλό μου. Το γυναικείο σώμα μας δίνει επίσης ένα ακόμη στοιχείο για την υπόθεση. Προφανώς καί θα έχουμε μία κύρια πρωταγωνίστρια που θα αφηγείται την ιστορία. Να,όμως,που εδώ μπαίνει το μεγάλο στοίχημα του συγγραφέα. Θα μπορέσει ως άνδρας να μιλήσει μέσα από την ηρωϊδα του; Μην έχοντας διαβάσει κάποιο άλλο έργο του συγγραφέα,τολμώ να πώ πως είχα μία επιφύλαξη. Βλέπετε,δεν είναι εύκολο ένας,ή,μία συγγραφέας να ''μπαίνει'' στην θέση του αντίθετου φύλου από εκείνον/η καί να αποτυπώνει στο χαρτί την ιστορία. Χρειάζεται καλή γνώση της ψυχολογίας,αντικειμενικότητα μα καί σεβασμό στο άλλο φύλο.

    Ο συγγραφέας μπορώ να πώ πως με γοήτευσε με τον λόγο του καί τον τρόπο που διεισδύει καί αναδεικνύει την γυναικεία φύση καί ψυχολογία. Εάν μου έδιναν το βιβλίο,αποκρύπτοντάς μου το όνομα του δημιουργού,θα έλεγα με σιγουριά πως πρόκειται για γυναίκα γι'αυτό καί ήταν μεγαλύτερη η έκπληξη καί η ικανοποίηση που ένιωσα μαθαίνοντας πως έχει γραφτεί από άνδρα. Απ΄την αρχή κιόλας της αφήγησης ο συγγραφέας εστιάζει κατά πολύ τόσο στην ψυχολογία της πρωταγωνίστριας,όσο καί του αναγνωστικού κοινού. Τί θα συμβεί όταν όλα στη ζωή μας αλλάξουν άρδην ενώ φαινομενικά φαντάζουν άψογα καί ότι όλοι οι δρόμοι είναι στρωμένοι με ροδοπέταλα; Η ματαιοδοξία είναι ένα αμάρτημα που τιμωρείται αργά,ή,γρήγορα... Με ποιό κόστος; 

   Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση τονίζει ακόμα παραπάνω τα λεγόμενα καί τις σκέψεις του συγγραφέα. Μας παρασύρει σε μία δίνη έντονα φορτισμένων συναισθημάτων καθιστώντας μας αφανείς ήρωες καί ηρωϊδες του βιβλίου. Θα νιώσουμε την πρωταγωνίστρια ως δικό μας άνθρωπο. Θα υπάρξουν στιγμές που θα την συμπονέσουμε κι άλλες που θα την μισήσουμε. Δείτε το σαν μία ακτινογραφία στην ψυχή της πρωταγωνίστριας όπου φανερώνονται τα πάντα σε εμάς. Τίποτα δεν μένει κρυφό. Έτσι απογυμνωμένη έρχεται μπροστά μας καί εκτίθεται. Παράλληλα,οι γρήγοροι διάλογοι,η συνεχόμενη δράση,η ακατάπαυστη αγωνία καί το μυστήριο καθιστούν το βιβλίο ευανάγνωστο καί προσιτό. 

   ''Δεν ξέρω πώς και πού να βρω το κουράγιο να επιστρέψω ξανά στο σπίτι μου. Και μπορεί, νωρίτερα, να συμμάζεψα το σπίτι από τα παιχνίδια της, μα ο χώρος παραμένει γεμάτος από εκείνην. Στην κουζίνα, τα πιάτα και τα σκεύη της. Στο σαλόνι, οι δίσκοι με τις παιδικές ταινίες της. Στον κήπο, το ποδήλατο και η κούνια της, στο μπάνιο, οι πετσέτες και όλα τα άλλα είδη υγιεινής της, για το δωμάτιό της, ούτε λέξη. Το πιο δύσκολο κομμάτι όμως από όλα, θα είναι να αντιμετωπίσω τις αμέτρητες φωτογραφίες της. Παντού υπάρχουν φωτογραφίες της, άλλοτε μόνη και άλλοτε με τη μανούλα. Νομίζω πως όταν τις αντικρύσω, κάθε μια ξεχωριστά, θα φωνάζει «μανούλα σώσε με», όπως ήδη έχω αρχίσει να ακούω. Οι σκέψεις μου προδιαθέτουν την απαρχή παραίτησης. Ανελέητη η μάχη να κρατηθώ στην ελπίδα, όσο ο χρόνος και οι υποθέσεις προστίθενται στην απώλεια, έχω αρχίσει να συμπεριφέρομαι λες και θρηνώ για εκείνην. Τρομάζω μην έρθει η ώρα και δεν ξαναδώ το κοριτσάκι μου. Όχι Κάτια, δεν πρέπει να εγκαταλείψεις. Δεν είναι απλά μια μάχη ελπίδας, είναι η μάχη της ζωής σου." Οπισθόφυλλο (αντί περίληψης)

   Το βιβλίο ανήκει στην κατηγορία των ψυχολογικών θρίλερ. Μία κατηγορία βιβλίων που όσο περισσότερο μυούμαι στην μαγεία τους,τόσο περισσότερο τα αγαπώ. Μέσα του,επιπλέον,θα βρούμε αρκετά αστυνομικά στοιχεία,τόσα όσα είναι απαραίτητα για την υπόθεση,χωρίς υπερβολές από την μεριά του συγγραφέα. Αυτό,εντέλει,που καθιστά το βιβλίο τόσο ξεχωριστό από τα άλλα είναι ο πολυδιάστατος χαρακτήρας της υπόθεσής του. Δεν έχει σκοπό μόνο να ''παίξει'' με την ψυχολογία μας αλλά να δώσει μία άλλη εκδοχή για το μέχρι που είναι ικανός να φτάσει ένας άνθρωπος ώστε να προστατέψει ό,τι αγαπά. Πόσα λάθη θα κάνει καί με πόσες ενοχές θα επιφορτιστεί; Πόσα ηθικά διλήμματα θα έχει να αντιμετωπίσει; Παράλληλα,θα θιχτεί το προσφυγικό ζήτημα καί το πως το εκμεταλλεύονται πολλοί/ες προς ίδιον συμφέρον αλλά καί το ζήτημα της αγάπης καί των διαπροσωπικών σχέσεων. Πώς επηρεάζεται η πατρική,η μητρική καί η αδερφική αγάπη μα καί ο έρωτας μπροστά σε ένα μεγάλο πρόβλημα; Έχει τελικά η αγάπη την δύναμη να μας φέρει πάλι στο φως καί να μας χαρίσει την πολυπόθητη λύτρωση,ή,οι παγίδες που μας στήνει το μυαλό μας είναι πιο ισχυρές;

   Ο συγγραφέας βάζει τον πήχη ψηλά,κι αν με το δεύτερο βιβλίο του κατάφερε να με ''κατακτήσει'',να ξέρει πως στο επόμενο θα είμαι πολύ πιο απαιτητική απέναντί του. Γιατί κακά τα ψέματα,περιμένουμε από τους άλλους όσα μπορούν να δώσουν κι όχι περισσότερα,ή,λιγότερα. Τουλάχιστον εγώ με αυτόν τον γνώμονα επιλέγω να πορεύομαι όσον αφορά τις αναγνώσεις βιβλίων. Ναι,το βιβλίο είναι μία αξιόλογη καί φέρελπις προσπάθεια για το τι έχουμε να δούμε μελλοντικά από τον συγγραφέα. Αξίζει να το αναζητήσετε.

                                                           Καλά σας αναγνώσματα!


ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ Ι. ΜΑΚΑΡΙΟΥ


ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΔΕΡΕ



    

Ένας Φάρος Στην Ψυχή Μου Ένας Φάρος Στην Ψυχή Μου Reviewed by Dominica on Μαρτίου 17, 2021 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εικόνες θέματος από sndr. Από το Blogger.