Συνέντευξη με τους συγγραφείς κυρία Φένια Τσαγανάκη & κύριο Νίκο Βαρδάκα

 


Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)


    Σήμερα έχω την χαρά να φιλοξενώ στην στήλη των συνεντεύξεων τους συγγραφείς κυρία Φένια Τσαγανάκη & κύριο Νίκο Βαρδάκα. Τους ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο καί τις απαντήσεις τους. Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ελκυστής το βιβλίο τους,με τίτλο ''Ταξίδεψα για να σε βρώ''. Διαβάστε την κριτική μου γι'αυτό στην στήλη ''Βιβλιοπροτάσεις''. Όσοι/ες ενδιαφέρεστε να αγοράσετε καί να διαβάσετε το βιβλίο,μπορείτε να το προμηθευτείτε είτε από το επίσημο site του εκδοτικού,είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο.



                                               Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΥΡΙΑ ΦΕΝΙΑ ΤΣΑΓΑΝΑΚΗ



                                             Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΥΡΙΟΣ ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ


                                                      Για να δούμε τι μοιράστηκαν μαζί μας...


ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Ελκυστής το βιβλίο σας με τίτλο ‘’Ταξίδεψα για να σε βρω’’. Σας εύχομαι να είναι καλοτάξιδο. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτό;


Φ.Τ Ευχαριστούμε! Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο προέκυψε μετά από τη συνεργασία μου με τον πολυγραφότατο συγγραφέα Νίκο Βαρδάκα,τον οποίο γνωρίζω πολλά χρόνια. Ενώσαμε τη δύναμη της πένας του με το ταξιδιωτικό περιεχόμενο όπως το έχω βιώσει εγώ και το αποτέλεσμα είναι στα χέρια σας. 


Ν.Β. Σε ευχαριστούμε Κυριακή,για τις ευχές σου. Είναι μία μυθοπλαστική ιστορία,όπου συνδυάζεται η πραγματικότητα και η φαντασία. Το στοιχείο που αναντίρρητα είναι ευκολοδιάκριτο,είναι τα ταξίδια.


ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Πώς προέκυψε η συνεργασία σας για την συγγραφή του βιβλίου; 


Φ.Τ. Ο Νίκος έχει πολυετή εμπειρία στην έκδοση βιβλίων,είδε τον τρόπο γραφής μου,τον ενέκρινε και έφτιαξε ένα σκελετό πάνω στον οποίο δομήσαμε τα δικά μου ταξίδια. 


Ν.Β. Μέσα από συζητήσεις που κάναμε,αντιληφθήκαμε ότι ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί μία συνεργασία. Προσωπικά έβαλα την λογοτεχνική μου προσέγγιση δίπλα απ’τις ταξιδιωτικές εμπειρίες της Φένιας και προήλθε το εν λόγω έργο.


ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ποιά η πηγή έμπνευσης του βιβλίου;


Φ.Τ. Η πηγή της έμπνευσης πέρα από τα ταξίδια που έχω πραγματοποιήσει,είναι η μοναξιά που αντιμετώπισα σε αυτά και το πώς δόμησα στο μυαλό μου την έννοια της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας,καθώς πορεύτηκα ως επί τω πλείστων μοναχικά. 


Ν.Β. Είναι σύζευξη φαντασίας και πραγματικότητας όπως προανέφερα.Τα ταξίδια της Φένιας σε συνδυασμό με την δική μου πένα.


ΕΡΩΤΗΣΗ 4: O τίτλος του βιβλίου ''Ταξίδεψα για να σε βρω'' βάζει τον αναγνώστη από την αρχή στο νοήμά του. Ήταν κάτι που το είχατε σκεφτεί εξ αρχής,ή,ήρθε στην πορεία;


Φ.Τ. Τον τίτλο τον εμπνεύστηκα εγώ αφού είχαμε ολοκληρώσει το έργο. Ήθελα να είναι κάτι που να παραπέμπει σε ταξίδια. 


Ν.Β. Η ιδέα του τίτλου ανήκει στην Φένια. Όταν μου τον πρότεινε,μου άρεσε και δεν χρειάστηκε πολύ για να συμφωνήσω.


ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Είχατε κάποιο πλάνο πάνω στο οποίο βασιστήκατε για να γράψετε την ιστορία του βιβλίου,ή,τo αφήσατε να σας οδηγήσει μόνo τoυ;


Φ.Τ. Το πλάνο το έφτιαξε ο Νίκος Βαρδάκας,εγώ έπλεξα τις ιστορίες και τις εξέλιξα. 


Ν.Β. Η πραγματοποίηση του έργου στηρίχτηκε σε ένα συγκεκριμένο πλάνο. Υπήρχαν οι εμπειρίες της Φένιας απ΄τα ταξίδια που πραγματοποίησε και τις συνδύαζα με την γραφή μου.


ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Πώς έγινε η συγγραφή του βιβλίου; Γράφατε καί οι δύο παράλληλα,ή,εναλλάξ;


Φ.Τ. Γράφαμε εναλλάξ και εναλλάξ είναι τοποθετημένα και τα κομμάτια. Θεωρώ πως δεν είναι δύσκολο για τον αναγνώστη να διακρίνει τη δική μου γραφή από αυτή του κυρίου Βαρδάκα. 


Ν.Β. Ουσιαστικά η γραφή των κειμένων είναι εναλλάξ.


ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Πόσο εύκολη,ή,δύσκολη είναι η συνεργασία ανάμεσα σε δύο συγγραφείς; 


Φ.Τ. Συγκεκριμένα εμείς είμαστε δυο τελείως διαφορετικοί χαρακτήρες,με άλλες ανάγκες και οπτικές σε πολλά θέματα,ωστόσο αν υπάρχει σεβασμός στο χώρο και το λόγο του συν-γραφέα πιστεύω πως μπορεί να προκύψει μια καλή συνεργασία. 


Ν.Β. Στην δική μας περίπτωση βγήκε ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα και όλα κύλησαν ομαλά.


ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Ποιό το μήνυμα που θέλατε να περάσετε μέσα από την ιστορία του βιβλίου στο αναγνωστικό κοινό;


Φ.Τ. Το μήνυμα που θα ήθελα να περάσω είναι ο αναγνώστης μας να τολμήσει. Να φύγει,να πετάξει μακριά,να ανοίξει τα φτερά του. Να μην αφήσει το φόβο να τον κυριεύσει,να ακούσει μόνο την καρδιά του και να απολαύσει τη διαδρομή και τις προκλήσεις αυτής. 


Ν.Β. Ότι πέρα απ’τα προβλήματα της καθημερινότητας,υπάρχουν και συναισθήματα ικανά να την απαλύνουν. Ο έρωτας,τα όνειρα και φυσικά τα ταξίδια.


EΡΩΤΗΣΗ 9: Πόσος χρόνος χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε την συγγραφή του βιβλίου;


Φ.Τ. Ο χρόνος μου είναι τρομερά περιορισμένος γιατί εκτός από ελεύθερη επαγγελματίας και μητέρα,έχω και αρκετά χόμπι στα οποία σκορπάω το χρόνο μου. Παρά το σχετικά μικρό του μέγεθος το βιβλίο μου πήρε περίπου ενάμισι χρόνο για να ολοκληρωθεί. 


Ν.Β. Περίπου 1,5 χρόνος.


ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Στο τέλος του βιβλίου περιέχονται δύο αυτοτελείς ιστορίες παρμένες από την προσωπική εμπειρία της κυρίας Τσαναγάκη. Πόσο σας βοήθησαν τα ταξίδια που έχετε κάνει για να αναθεωρήσετε σκέψεις καί να αποκτήσετε περισσότερες γνώσεις;


Φ.Τ. Ω,τα ταξίδια βοηθούν πολύ να αναθεωρήσεις. Ειδικά όπως ταξιδεύω εγώ,που πάντα επιδιώκω να έρθω κοντά με τους ντόπιους,που θα επιλέξω τα ΜΜΜ τα οποία σε φτωχότερα κράτη μπορεί να αποτελέσουν απίστευτες (κωμικοτραγικές εμπειρίες),που θα μείνω σε ταπεινά καταλύματα μαζί με ντόπιους,πιστεύω ακράδαντα πως το ταξίδι είναι η μέγιστη βιωματική γνώση που θα καταρρίψει το "ΕΓΩ" και θα το κάνει "ΕΜΕΙΣ". Επέλεξα να γράψω για το Τσέρνομπιλ και την Παλαιστίνη,γιατί είναι δυο μέρη τα οποία σπάνια ο επισκέπτης θα επισκεφτεί και τα οποία είναι σημαντικά για να καταλάβει κανείς πώς άλλαξε με τις εκάστοτε συγκυρίες ο ρους της ιστορίας,αλλά και πώς επηρεάστηκαν βαθύτατα οι απλοί πολίτες που έτυχε να κατοικούν στα συγκεκριμένα γεωγραφικά πλάτη.


ΕΡΩΤΗΣΗ 11: Πόσο εύκολα,ή,δύσκολα αποδέχεται το αναγνωστικό κοινό στην χώρα μας τους νεότερους συγγραφείς;


Φ.Τ.  Ως πρωτοεμφανιζόμενη δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω,είμαι σίγουρη πως είναι δύσκολη η αποδοχή καθώς συνήθως υπάρχει δυσπιστία. Ωστόσο,το πραγματικό ταλέντο πάντα θα ξεχωρίζει. 


Ν.Β. Πολλές φορές υπάρχουν αναγνώστες που είναι επιφυλακτικοί απέναντι σε κάθε νέο δημιουργό. Είναι στο χέρι του να τους πείσει ότι αξίζει της λογοτεχνικής τους εμπιστοσύνης.


ΕΡΩΤΗΣΗ 12: Τέλος,τί θα λέγατε στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με την συγγραφή;


Φ.Τ. Η συγγραφή,ακόμα κι αν είναι προσωπική υπόθεση είναι πάντα απελευθερωτική,όλα τα κείμενα έχουν αξία. Οπωσδήποτε θα συνιστούσα λοιπόν στους νέους,να γράφουν και να εκφράζονται. 


Ν.Β. Να αγαπάνε αυτό που κάνουν γιατί η εξιστόρηση είναι μία ευκαιρία για να εξωτερικεύουν τις ιδέες και τα συναισθήματα τους.


                         Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.

 

                           Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Dominica Amat


                                  Ν.Β. Και εμείς σε ευχαριστούμε Κυριακή.


Συνέντευξη με τους συγγραφείς κυρία Φένια Τσαγανάκη & κύριο Νίκο Βαρδάκα Συνέντευξη με τους συγγραφείς κυρία Φένια Τσαγανάκη & κύριο Νίκο Βαρδάκα Reviewed by Dominica on Οκτωβρίου 26, 2020 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εικόνες θέματος από sndr. Από το Blogger.