Συνέντευξη με την συγγραφέα κυρία Στέλλα Λειβαδιώτου



Γράφει η Κυριακή Γανίτη(Dominica Amat)

      Η σημερινή μου καλεσμένη στην στήλη των συνεντεύξεων είναι η συγγραφέας κυρία Στέλλα Λειβαδιώτου,την οποία ευχαριστώ πολύ για τις ερωτήσεις που δέχτηκε να μου απαντήσει. Το βιβλίο της ''Πόσες είναι οι εποχές;'' κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ελκυστής καί μπορείτε να το προμηθευτείτε είτε από κάποιο βιβλιοπωλείο είτε από το επίσημο site του εκδοτικού.

                                         Για να δούμε τι μοιράστηκε μαζί μας

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Πώς μπήκε το ''μικρόβιο'' της συγγραφής στη ζωή σας;

Σ.Λ. Ήταν κάτι απλουστευμένο. Πρώτη του Απρίλη θυμάμαι ήταν και έπιασα να γράψω σκόρπιες σκέψεις στο χαρτί, κάτι σαν ημερολόγιο. Και εκείνη τη στιγμή απλά το χέρι και το μυαλό μου αφέθηκαν ελεύθερα και το χαρτί γέμισε με μιας από πλούσιες λέξεις που με τη πρώτη ανάγνωση δεν κατάλαβα τι ήθελα να πω. Έτσι ένιωσα κάτι νέο να γεννιέται μέσα μου κάτι που με έτρωγε και με τρώει καθημερινά από την στιγμή που ξεκίνησα να γράφω. Όμορφο και συνάμα «ενοχλητικό» τούτο το μικρόβιο.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Ποιά η αγαπημένη σας εποχή του χρόνου;Καί γιατί;

Σ.Λ. Όλες μου αρέσουν. Γιατί όλες έχουν να μου ξεστομίσουν και από κάτι. Ο χειμώνας με το τσουχτερό κρύο του και το κατάλευκο γαλήνιο χιόνι του υπόσχεται πολλά, η άνοιξη με τα πολύχρωμα άνθη να ξεπροβάλλουν γοργά από το χώμα, το καλοκαίρι με τις πλούσιες αμμουδιές στα κυκλαδίτικα νησιά και το πάθος του έρωτα να κυριαρχεί, ενώ το φθινόπωρο τραβά μακριά τη φλόγα του καλοκαιριού αφήνοντας τα καφετιά του χρώματα να προβάλλουν επί σκηνής. Αυτή που ίσως να ξεχώριζα είναι το φθινόπωρο. Αυτή η γαλήνη που φέρνει μαζί του με τις βροχερές μέρες του που συνήθως με βρίσκουν σπίτι να αγναντεύω τη βροχή και να εμπνέομαι νέες συγγραφικές ιδέες. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 3: ''Πόσες είναι οι εποχές;'',ο τίτλος του βιβλίου σας.Πώς προέκυψε ο τίτλος καί οι υποθέσεις των διηγημάτων που περιέχονται σε αυτό;

Σ.Λ. Από μικρή μου άρεσε να κοιτώ τις εναλλαγές του καιρού. Ενθουσιαζόμουν μάλιστα με το φαινόμενο ήλιος και βροχή μαζί. Το τέλειο ζευγάρι, τους είχα παντρέψει κιόλας. Μεγαλώνοντας όμως μέχρι και το σημείο που άρχισα να γράφω, αντιλήφθηκα πως μια εποχή μπορεί να σημαίνει όχι μόνο τις τέσσερις εποχές του έτους. Μπορεί να σημαίνει πολλά περισσότερα. Εποχή για εμένα είναι μια κατάσταση την οποία βιώνει ο άνθρωπος. Για παράδειγμα η εποχή του έρωτα, η εποχή της φτώχειας, η εποχή των διακοπών. Έτσι έφτασα στο σημείο να αναρωτιέμαι ακόμη και εγώ η ίδια πόσες είναι άραγε οι εποχές-καταστάσεις που μπορεί να βιώσει ο άνθρωπος στη ζωή του. Στις ιστορίες μου περιγράφω κάποιες «εποχές» που είτε αληθινές είτε μυθοπλασία με έχουν αγγίξει και με έχουν βάλλει σε αρκετές σκέψεις ταυτόχρονα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Αληθινές ιστορίες,ιστορίες που βασίζονται στην φαντασία του συγγραφέα ή καί τα δύο;Τί προτιμάτε να διαβάζετε ως αναγνώστρια;

Σ.Λ. Οι ιστορίες μου είναι βασισμένες και σε αληθοφανή γεγονότα αλλά και σε μυθοπλασία. Ιστορίες της φαντασίας μου που με έχουν ταξιδέψει σε κόσμους διαφορετικούς από αυτόν που εγώ ζω, σε μέρη άλλα όπου η επιβίωση έρχεται μονάχα με το χαμόγελο, σε όνειρα πλασμένα ιδανικά για ερωτευμένους. Ιστορίες όμως που εμπεριέχουν αλήθεια, μιλώντας για παιδική νιότη και άπλετο παιχνίδι, τότε που ήταν όλα αγνά. Ως αναγνώστρια προτιμώ να διαβάζω συγγραφείς με γλαφυρό ύφος και έντονο χρώμα, που μέσα από τη δική τους αλήθεια θα με προβληματίσουν κάνοντάς με να δω τον κόσμο με άλλη οπτική, με τη δική τους. 
Μου αρέσει να διαβάζω κυρίως πεζά κείμενα, μυθιστορήματα ή νουβέλες. Κατά καιρούς διαβάζω και ποιητικές συλλογές γνωστών και διακεκριμένων ποιητών. Αγαπώ βιβλία του βραζιλιάνου συγγραφέα Paulo Coehlo, της ελληνίδας συγγραφέως Αλκυόνης Παπαδάκη καθώς και ποιητικές συλλογές του Κ.Π Καβάφη και του Τ.Λειβαδίτη, χωρίς να αποκλείω κανέναν και τίποτα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Πόση ψυχική δύναμη δίνουν τα βιβλία στους αναγνώστες;Την αντιλαμβάνεστε κι εσείς οι συγγραφείς την ώρα της συγγραφής ενός βιβλίου;

Σ.Λ. Θεωρώ πως δίνουν αρκετή δύναμη στους ανθρώπους να αντέξουν την βαρύνουσα καθημερινότητά τους. Ο κόσμος των βιβλίων είναι κάτι το διαφορετικό. Ο καθένας μπορεί ανά πάσα στιγμή να αναζητήσει στιγμές χαλάρωσης ανοίγοντας να διαβάσει λογιών λογιών βιβλία ανάλογα με τα γούστα του. 
Αυτή η δύναμη που αναφέρετε πιστεύω πως ναι υπάρχει και σε εμάς τους συγγραφείς σε διαφορετικό επίπεδο φυσικά ανάλογα με τον συγγραφέα και το βιβλίο του. Προσωπικά ορισμένες από τις ιστορίες μου, μου έδωσαν αρκετή δύναμη για να επιβληθώ σε ορισμένα πράγματα αλλά και να συνομιλήσω με τον εαυτό μου. Κάτι σαν περισυλλογή θα έλεγα. 

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Θα μπορούσατε να δείτε τον εαυτό σας ως πρωταγωνίστρια σε ένα βιβλίο σας;Ναι ή όχι,καί γιατί;

Σ.Λ. Αν θα μπορούσα; Ίσως ναι, ίσως όχι. Αν ναι, θα έβαζα τον εαυτό μου σε μια πλαστή ιστορία κατά κύριο λόγο και σε ορισμένα σημεία να τοποθετούσα λίγα στοιχεία αληθοφάνειας. Δεν μου αρέσει να εξωτερικεύομαι στον κόσμο ολοκληρωτικά. Προτιμώ να κρατώ μια απόσταση από τον αληθινό εαυτό μου, κάτι σαν προσωπείο που χρησιμοποιούσε και ο Καβάφης. Φυσικά το συναίσθημα που τόσο αγαπώ θα άφηνα για ακόμη μια φορά να κλέψει τη παράσταση.

ΕΡΩΤΗΣΗ 7: Τί αποτελεί πηγή έμπνευσης για εσάς;

Σ.Λ. Πολλά πράγματα. Η μουσική ας πούμε είναι ένα απ’αυτά . Ξένα soundtracks από ταινίες και μη, ήρεμες μελωδίες που με βοηθούν να κλείνω τα μάτια και να φεύγω από τον χώρο που βρίσκομαι μεταφέροντας τον εαυτό μου στον συγγραφικό κόσμο μου. Οι αναμνήσεις των παιδικών χρόνων, ένα ποτήρι κρασί καθισμένη δίπλα στο τζάκι… Έχω παρατηρήσει τον εαυτό μου πως όταν χαλαρώνω και αποβάλλω την κούραση της μέρας, τότε μονάχα μπορώ να πιάσω μολύβι και χαρτί και να αρχίσω να δημιουργώ.

ΕΡΩΤΗΣΗ 8: Tί είναι πιο δύσκολο,κατά την γνώμη σας,η αποδοχή των άλλων συγγραφέων ή του αναγνωστικού κοινού;

Σ.Λ. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Έχει διαφορετική οπτική με την οποία αντιλαμβάνεται και κρίνει τα πράγματα και τις καταστάσεις. Πιστεύω πως οι άλλοι συγγραφείς μπορούν να νιώσουν όσον αφορά στο κομμάτι της προσπάθειας συγγραφής ενός βιβλίου. Να νιώσουν την αγωνία που σε διακατέχει ίσως και η βιασύνη για να αποτυπώσεις αυτό που επιθυμείς για να μην ξεχαστεί, καθώς και τα ατελείωτα βράδια που μένεις ξύπνια για να τελειοποιήσεις τη προσπάθειά σου. 
Από την άλλη πλευρά, το αναγνωστικό κοινό, είναι άνθρωποι με συναισθήματα που ο καθένας είναι ένα διαφορετικό βιβλίο με τη δική του ιστορία. Όλοι οι συγγραφείς προσπαθούμε να προσεγγίσουμε το κοινό αυτό, ο καθένας με τον δικό του τρόπο και προσωπικό ύφος. Οπότε πιστεύω πως πιο δύσκολο είναι η αποδοχή των άλλων συγγραφέων, εξαιτίας του ότι υπάρχει ένας υποβόσκων ανταγωνισμός μεταξύ μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 9: Αγαπημένο βιβλίο καί συγγραφέας;

Σ.Λ. «Το χαμόγελο του δράκου» Αλκυόνη Παπαδάκη έως τώρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 10: Πώς ονειρεύεστε το συγγραφικό σας μέλλον σε μία δεκαετία από τώρα;

Σ.Λ. Είναι αρκετός καιρός από το τώρα. Είμαι φιλόδοξη και μου αρέσει να κάνω σχέδια για το μέλλον. Ωστόσο όσον αφορά το συγγραφικό μέλλον μου, δεν γνωρίζω ακόμη πως θα μπορούσε να ήταν σε μια δεκαετία από τώρα. Η έμπνευση, που από εκεί ξεκινάνε όλα, είναι κάτι το οποίο πότε έρχεται, πότε φεύγει. Μέχρι στιγμής δεν με εγκαταλείπει, δεν ξέρω στο άμεσο μέλλον, ελπίζω να μη με αφήσει και να γίνουμε αχώριστες φίλες. Αγαπώ την συγγραφή, είναι κάτι το οποίο με βοηθά πολύ στη προσωπική ζωή μου και δεν θα ήθελα να την εγκαταλείψω.

                      Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας καί τις απαντήσεις σας.
                       Με εκτίμηση,Κυριακή Γανίτη από το blog Dominica Amat

               Σ.Λ.  Με τη σειρά μου και εγώ σας ευχαριστώ για τον χρόνο που διαθέσατε. 
Σας προσκαλώ στη παρουσίαση του βιβλίου μου στη Θεσσαλονίκη στις 21 Νοεμβρίου. Θα χαρώ πολύ να σας γνωρίσω και από κοντά.

                                      Διαβάστε εδώ την άποψή μου για το βιβλίο:

Συνέντευξη με την συγγραφέα κυρία Στέλλα Λειβαδιώτου Συνέντευξη με την συγγραφέα κυρία Στέλλα Λειβαδιώτου Reviewed by Dominica on Οκτωβρίου 30, 2019 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εικόνες θέματος από sndr. Από το Blogger.